Kadın Dostu Markalar Platformu, “Ankara Kadın Dostu Marka Endeksi Raporu”nu kamuoyuna sunuyor

Kadın dostu uygulamaları teşvik etmek, kadınların iş dünyasındaki güçlenmelerini desteklemek ve bu alandaki farkındalık çalışmalarını arttırmak amacıyla faaliyet gösteren Kadın Dostu Markalar Platformu’nun ilk endeks raporu 25 Kasım’ da Ankara’ da kamuoyuna sunuluyor.

Kadın Dostu Markalar Platformu, “Ankara Kadın Dostu Marka Endeksi Raporu”nu kamuoyuna sunuyor
Yayınlama: 18.11.2024
3
A+
A-

Kadın dostu uygulamaları teşvik etmek, kadınların iş dünyasındaki güçlenmelerini desteklemek ve bu alandaki farkındalık çalışmalarını arttırmak amacıyla faaliyet gösteren Kadın Dostu Markalar Platformu’nun ilk endeks raporu 25 Kasım’ da Ankara’ da kamuoyuna sunuluyor. Özel sektör, kamu ve üniversite iş birliği ile titizlikle hazırlanan Ankara Kadın Dostu Marka Endeksi Raporu, alanında bir ilk olma özelliği taşıyor. Bu kapsamlı rapor, kadın dostu uygulamaların mevcut durumunu analiz ederken, iş dünyasında kadın istihdamını arttırmak ve cinsiyet eşitliğine katkı sağlamak amacıyla atılması gereken adımları da gözler önüne seriyor.

Kadın Dostu Markalar Platformu, Ankara Kent Konseyi, Çankaya Üniversitesi Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KADUM), Ankara Ticaret Odası ve Ankara Sanayi Odası’nın paydaşları arasında bulunduğu endeks çalışmasının kamuoyu bilgilendirmesi, projenin araştırma süreçlerini titizlikle yürüten Çankaya Üniversitesi KADUM Direktörü Prof. Dr. Zeynep Karahan Uslu tarafından yapılacak.

Ankara Kent Konseyi’nde iş dünyasından birçok seçkin konuğun katılım sağlayacağı zirvede, ilham verici başarı hikayeleri ve örnek uygulamalar, özel konuklar ve konuşmacılar eşliğinde ele alınacaktır. Zirve kapsamında, eşitlikçi liderler ödüllerle onurlandırılacak.

Proje Kapsamı: Türkiye Geneline Yayılacak Kapsamlı Bir Endeks

Ankara’da başlatılan Kadın Dostu Marka Endeksi projesinin temel hedefi, zamanla Türkiye geneline yayılacak geniş çaplı bir endeks oluşturmak. Bu endeks aracılığıyla, iş dünyasında kadın dostu uygulamaların nasıl benimsendiği ve geliştiği detaylı olarak raporlanacak. Elde edilecek veriler, cinsiyet eşitliği, işte fırsat eşitliği, eğitim, kurum içi ve toplumsal farkındalık projeleri gibi sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmada eksiklikleri tespit etmeye yardımcı olacak; bu sayede, kadın dostu uygulamaların yaygınlaşması için somut projelerin geliştirilmesine rehberlik edecek. Ayrıca, destek veren şirketlerin bu alanlardaki zayıf yönlerini tespit edip, güçlendirmelerine yardımcı olunacak ve onların sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmalarına katkı sağlanacak.

“Cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmak en büyük hedefimiz”

Kadın Dostu Markalar Platformu Kurucusu ve Genel Yayın Yönetmeni Nazlı Bozdağ Demirel, projenin ana amaçlarını şu sözlerle ifade etti: “Ankara Kadın Dostu Marka Endeksi Raporu ile iş dünyasında cinsiyet eşitliğini arttırmaya yönelik markalarımızla somut projeler geliştirmeyi hedefliyoruz. Türkiye genelinde kadın dostu markaları teşvik eden çok özel bir endeks oluşturuyoruz. Bu ankete katılan markaların başarılarını sektör, bölge ve firma ölçeğine göre değerlendirmekteyiz. Böylece kadın dostu uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve iş dünyasında cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratılmasına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.”

Kadın Dostu Marka Endeksi ile iş dünyasında kadınların gücünü arttıracak ve cinsiyet eşitliğini destekleyen adımlar atmaya devam eden Kadın Dostu Markalar Platformu, Türkiye’de kadınların iş dünyasındaki varlığını güçlendirmek için çalışmalarına devam edecek.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.